Gösta, som jobbar lite extra på grillen ibland, har en lite ovanlig hobby….
Jag har faktiskt något som ni inte vet
För i min lilla lada har jag byggt en rymdraket
Och nu så ska jag fara till rymdens bortre hörn
På vägen ska jag stanna och klappa stora björn
Nu börjar det att skaka och i mitt rymdskepp slå
Det är nog ingen fara att det låter så
Fast nu börjar det att pysa och läcka massa luft
Att överleva detta det blir nog ganska tufft
Sicken jävla stolle, han byggde en raket
Han limmade ihop den med en socker smet
Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa
Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra
Detta var ej roligt nu är nog livet slut
Jag har ju ingen fallskärm så jag kan hoppa ut
Nu ringer det en klocka det var ett jävla liv
Nu blir jag irriterad ja nästan aggressiv
Sicken jävla stolle, han byggde en raket
Han limmade ihop den med en socker smet
Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa
Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra
Nu kommer marken nära nu blir jag till en fläck
Och de får skyffla upp mig och lägga i en säck
Då ringer det i klockan som en arg refräng
Då vaknar jag ju plötsligt i min stora säng
Sicken jävla stolle, han byggde en raket
Han limmade ihop den med en socker smet
Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa
Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra
© L-G Svensson 2026
