Rymdraketen

Gösta, som jobbar lite extra på grillen ibland, har en lite ovanlig hobby….

Låten finns även på Spotify!

Jag har faktiskt något som ni inte vet

För i min lilla lada har jag byggt en rymdraket

Och nu så ska jag fara till rymdens bortre hörn

På vägen ska jag stanna och klappa stora björn

Nu börjar det att skaka och i mitt rymdskepp slå

Det är nog ingen fara att det låter så

Fast nu börjar det att pysa och läcka massa luft

Att överleva detta det blir nog ganska tufft

Sicken jävla stolle, han byggde en raket

Han limmade ihop den med en socker smet

Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa

Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra

Detta var ej roligt nu är nog livet slut

Jag har ju ingen fallskärm så jag kan hoppa ut

Nu ringer det en klocka det var ett jävla liv

Nu blir jag irriterad ja nästan aggressiv

Sicken jävla stolle, han byggde en raket

Han limmade ihop den med en socker smet

Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa

Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra

Nu kommer marken nära nu blir jag till en fläck

Och de får skyffla upp mig och lägga i en säck

Då ringer det i klockan som en arg refräng

Då vaknar jag ju plötsligt i min stora säng

Sicken jävla stolle, han byggde en raket

Han limmade ihop den med en socker smet

Nu faller den i bitar, nu blir det som vi sa

Att bygga den av wellpapp det blir ju aldrig bra

© L-G Svensson 2026

Dela med andra

Fortsätt läsa

FöregåendeNästa