Riktiga Män

Senaste låten går i ett lugnt tempo för en gångs skull. Hoppas ni uppskattar den.

Som vanligt finns den också på Spotify på denna länken,

Bion var över och alla gick ut

Filmen hade haft ett sorgligt slut

Tjejen hon snyfta och såg på mig

Jag sa att gråta på bio det är inte min grej

Riktiga män de fäller ingen tår

Det är bara flickorna som får

Det fick jag lära när jag var ung

Av min gamla far han styrde som kung

Men så en dag då kom jag på

Vart han själv ibland bruka gå

Nu står även jag i mitt kök

Med tårar som rinner och hackar en lök

I tidningen fanns en rubrik som var kort

Den var om en vän som plötsligt gått bort

Hans bil hade voltat i en krök

Sen gick jag sakta ut i vårt kök

Riktiga män de fäller ingen tår

Det är bara flickorna som får

Det fick jag lära när jag var ung

Av min gamla far han styrde som kung

Men så en dag då kom jag på

Vart han själv ibland bruka gå

Nu står även jag i mitt kök

Med tårar som rinner och hackar en lök

Plötsligt en morgon min tjej hon sa

Nu vi måste snabbt in till BB dra

Vårt barn det föddes och jag släppte allt

Tårarna rann och de smakade salt

Riktiga män de fäller ingen tår

Det är bara flickorna som får

Det fick jag lära när jag var ung

Av min gamla far han styrde som kung

Riktiga män de fäller ingen tår

Det är bara flickorna som får

Det fick jag lära när jag var ung

Av min gamla far han styrde som kung

© 2026 L-G Svensson

Dela med andra

Fortsätt läsa

FöregåendeNästa