Senaste låten går i ett lugnt tempo för en gångs skull. Hoppas ni uppskattar den.
Som vanligt finns den också på Spotify på denna länken,
Bion var över och alla gick ut
Filmen hade haft ett sorgligt slut
Tjejen hon snyfta och såg på mig
Jag sa att gråta på bio det är inte min grej
Riktiga män de fäller ingen tår
Det är bara flickorna som får
Det fick jag lära när jag var ung
Av min gamla far han styrde som kung
Men så en dag då kom jag på
Vart han själv ibland bruka gå
Nu står även jag i mitt kök
Med tårar som rinner och hackar en lök
I tidningen fanns en rubrik som var kort
Den var om en vän som plötsligt gått bort
Hans bil hade voltat i en krök
Sen gick jag sakta ut i vårt kök
Riktiga män de fäller ingen tår
Det är bara flickorna som får
Det fick jag lära när jag var ung
Av min gamla far han styrde som kung
Men så en dag då kom jag på
Vart han själv ibland bruka gå
Nu står även jag i mitt kök
Med tårar som rinner och hackar en lök
Plötsligt en morgon min tjej hon sa
Nu vi måste snabbt in till BB dra
Vårt barn det föddes och jag släppte allt
Tårarna rann och de smakade salt
Riktiga män de fäller ingen tår
Det är bara flickorna som får
Det fick jag lära när jag var ung
Av min gamla far han styrde som kung
Riktiga män de fäller ingen tår
Det är bara flickorna som får
Det fick jag lära när jag var ung
Av min gamla far han styrde som kung
© 2026 L-G Svensson
