Hästar av stål

Nu är det hoj-väder och fler och fler motorcyklar anländer till Grillad med mos!

Här är länken till låten på Spotify!

Solen den skiner och värmer så skönt

Det växer så det knakar och gräset är grönt

Nu väntar tider med massor av skoj

För nu är det dags att starta vår hoj

Batteriet är laddat och oljan är bytt

Däcken har luft och filtret är nytt

Kromet är putsat och lacken blank

Och det finns bensin uti våran tank

Här kommer jag med min häst gjord av stål

Men du hör inget gnägg, bara pipornas vrål

Din hjärna blir fylld av en dos endorfin

När hojen och du blir en mänsklig maskin

Harley, Suzuki, Honda, Yamaha

Vad du än åker så blir du alltid glad

Nu vrider vi nyckeln och kickar igång

Vi ger oss ut på vägen och sjunger vår sång

Här kommer jag med min häst gjord av stål

Men du hör inget gnägg, bara pipornas vrål

Din hjärna blir fylld av en dos endorfin

När hojen och du blir en mänsklig maskin

På slingrande vägar vi tar oss en tur

Och hoppas det inte kommer nån skur

Bekymmer och oro försvinner så lätt

När man tar sig fram på detta sätt

Här kommer jag med min häst gjord av stål

Men du hör inget gnägg, bara pipornas vrål

Din hjärna blir fylld av en dos endorfin

När hojen och du blir en mänsklig maskin

© L-G Svensson 2026

Dela med andra

Fortsätt läsa

FöregåendeNästa