Flickan på trappan

Sorglig eller hoppfull? Lyssna och avgör själva vad ni tycker om det senaste släppet från oss.

Här är länken till låten på Spotify

På promenad genom staden i den mörka natt

Jag såg en liten flicka som på en trappa satt

Hennes vita klänning den gav ett mystiskt sken

Jag frågade hur det var fatt, hon sa att nån är sen

Hon visade mig strecken och då jag genast såg

Markeringen på gatan liknade en flicka som där låg

Jag skulle bara rädda min katt som sprungit ut

Men då kom den stora bilen och allting fick ett slut

Det finns människor ibland oss som de levande ej ser

De har något kvar att göra, att hjälpa många fler

De kallas änglar eller andar, ja många namn de får

Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går

Så plötsligt genom natten ett sken av ljus det for

Och ur det kom en gumma, det var hennes mammas mor

De tog varann i handen och flickan log mot mig och sa

Tack för att du höll mig sällskap nu blir nog allting bra

Det finns människor ibland oss som de levande ej ser

De har något kvar att göra, att hjälpa många fler

De kallas änglar eller andar, ja många namn de får

Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går

Jag fortsatte min vandring i våran lilla stad

Det fanns så många fler som behövde hjälp idag

Men snart så är det över, jag har hjälpt många i mina dar

Så även jag får möta alla kära som jag själv i himlen har

Det finns människor ibland oss som de levande ej ser

De har något kvar att göra, att hjälpa många fler

De kallas änglar eller andar, ja många namn de får

Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går

© L-G Svensson 2026

Dela med andra

Fortsätt läsa

FöregåendeNästa