Sorglig eller hoppfull? Lyssna och avgör själva vad ni tycker om det senaste släppet från oss.
Här är länken till låten på Spotify
På promenad genom staden i den mörka natt
Jag såg en liten flicka som på en trappa satt
Hennes vita klänning den gav ett mystiskt sken
Jag frågade hur det var fatt, hon sa att nån är sen
Hon visade mig strecken och då jag genast såg
Markeringen på gatan liknade en flicka som där låg
Jag skulle bara rädda min katt som sprungit ut
Men då kom den stora bilen och allting fick ett slut
Det finns människor ibland oss som de levande ej ser
De har något kvar att göra, att hjälpa många fler
De kallas änglar eller andar, ja många namn de får
Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går
Så plötsligt genom natten ett sken av ljus det for
Och ur det kom en gumma, det var hennes mammas mor
De tog varann i handen och flickan log mot mig och sa
Tack för att du höll mig sällskap nu blir nog allting bra
Det finns människor ibland oss som de levande ej ser
De har något kvar att göra, att hjälpa många fler
De kallas änglar eller andar, ja många namn de får
Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går
Jag fortsatte min vandring i våran lilla stad
Det fanns så många fler som behövde hjälp idag
Men snart så är det över, jag har hjälpt många i mina dar
Så även jag får möta alla kära som jag själv i himlen har
Det finns människor ibland oss som de levande ej ser
De har något kvar att göra, att hjälpa många fler
De kallas änglar eller andar, ja många namn de får
Och när de har gjort tillräckligt, även de in i ljuset går
© L-G Svensson 2026
